اموربانوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بندرلنگه

انعکاس فعالیت های فرهنگی-اجتماعی و هنری بانوان فرهنگی شهرستان بندرلنگه

اموربانوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بندرلنگه

انعکاس فعالیت های فرهنگی-اجتماعی و هنری بانوان فرهنگی شهرستان بندرلنگه

اعلام نتیجه مسابقات همایش نقش زن در اصلاح الگوی مصرف

           اعلام نتیجه مسابقات همایش ((نقش زن در اصلاح الگوی مصرف))  

بخش مقاله نویسی:  

 

 رتبه اول:خانم زینب شهابی 

 رتبه دوم:خانم ها فاطمه السادات بنی فاطمه-مرضیه رحمانی نژاد-منیژه گلستانی 

 رتبه سوم:خانم طیبه فلاحت کار 

 رتبه چهارم: خانم لیلا سپاسه 

 رتبه پنجم:خانم سکینه باقری

 رتبه ششم:خانم فضه شرفی پور 

 رتبه هفتم:خانم بهناز بشیری 

 رتبه هشتم:خانم ایراندخت نژادپاسلار 

 رتبه نهم:خانم زیور مرادپور

رتبه دهم:خانم فاطمه آدم زاده   

  

 بخش پوستر:   

 

 رتبه اول:خانم ها معصومه مشهدی زاده و محبوبه مشهدی زاده 

 رتبه دوم:خانم خدیجه باقری 

 

بخش خطاطی: 

 

  رتبه اول:خانم حفصه نظامی 

  رتبه دوم:خانم فهیمه باقری

                                                                        

سخنان همسر و دختر استادشهید مطهری درمورد شخصیت ایشان

همسر شهید مطهری در جمع بانوان شاغل در سازمان صدا و سیما گفت:‌ هیچ مانعی برای استاد شهید در ادای حق و ترویج اسلام مطرح نبود.
   به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ عالیه روحانی افزود: استاد شهید مطهری همواره در راه ابلاغ حق به این آیه مبارکه از سوره احزاب با مضمون "‌در راه ابلاغ رسالت دین از هیچ چیز جز خدا نهراسید" تاکید داشت.

   همسر شهید مطهری اضافه کرد: استاد شهید همیشه و در همه حال خدا را در نظر داشت و برای رضای او و نه دیگری برای کارهایش برنامه ریزی می کرد. وی به توصیه اکید شهید مطهری به خواندن هر روز یک حزب از قران اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه های همیشگی شهید مطهری قرائت قرآن به طور مداوم 5 تا 7 دقیقه در روز بود که عمل به آن را موجب رستگاری و شناخت حق می دانست.

  عالیه روحانی خاطر نشان کرد:‌ محاسبه روزانه نفس از توصیه های دیگر استاد مطهری برای پرهیز و تکرار از خطا بود. همسر شهید مطهری با اشاره به برنامه ها و رفتارهای عبادتی و معنوی آن استاد شهید گفت: خواندن نماز شب از برنامه های این شهید بزرگوار در زندگی پربرکتش بود و معتقد بود "کسی که عاشق خدا باشد خداوند او را به مقام بالا می رساند".

  وی افزود:‌ شهید مطهری همیشه با وضو بود و با وضو هم به شهادت رسید؛ شهید مطهری همواره می گفت؛ "کسی که با وضو باشد قلبش نورانی است".

  دختر شهید مطهری نیز در این مراسم "نظم" و "خلوص نیت" را دو ویژگی بارز شهید مطهری خواند و گفت: استاد شهید در پی مقام،‌ شهرت و تخریب کسی نبود و از این رو با کسب علم و مطالعه عمیق، ‌توانست آثار جامع الاطراف و موثری را از خود به جا بگذارد.

  وحیده مطهری با اشاره به برکات وجودی این استاد گرانقدر حتی پس از شهادت وی افزود: استاد مطهری اهل تشویق کردن بود و از این عامل برای تربیت فرزندانش نیز بهره می برد و برخورد مهربان داشت و همواره به احترام متقابل در خانواده تاکید می کرد.

 دختر استاد شهید مطهری ‌با اشاره به تفکرات والای شهید مطهری، گفت: ‌شخصیتی که بتواند هم شایسته لقب معلمی و هم لقب شهید باشد در وجودی تبلور کرد که این مقام را در خود پرورش داده بود. وحیده مطهری افزود :‌ شهید مطهری در راه ترویج حقیقت اسلام از این که آبروی خود را بگذارد باکی نداشت.

  وی با تاکید بر این که گروه فرقان تهدیدات خود را در مقابله با افکار شهید مطهری از دو سال قبل از شهادت وی آغاز کرده بود گفت:‌ این گروه سطحی نگر به ظاهر اسلامی تفاسیری را درباره اسلام ترویج می داد که بارها شهید مطهری اشتباهات آن را به تشکیلات آنان دوستانه گوشزد می کرد و ادامه این تذکرات نیز به دسیسه گروه فرقان برای شهادت استاد مطهری منجر شد.  

لینک مطلب در سایت مرکز امور زنان وخانواده

بیانیه مرکزامورزنان وخانواده به مناسبت روز معلم

بیانیه مرکزامورزنان وخانواده به مناسبت روز معلم
بسم الله الرحمن الرحیم

   اوست خدایی که در میان مردم درس نخوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیاتش را بر آنها بخواند وآنها را تزکیه کند وکتاب وحکمت بیاموزد . (سوره مبارکه جمعه ، آیه 2 )
   
  معلمان آموزش و پرورش، امانتدار فرزندان ملت و سازنده اصلی شخصیت و شاکله فرزندان همه مردم هستند و این نقش استثنایی، نشان دهنده ارزش بسیار والای معلم است. مقام معظم رهبری تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.
  معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.در این مسیر مقدس ، بزرگانی همچون علامه شهید استاد مرتضی مطهری گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد .
  شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت الهی می داند و با شهادت، عبادت عملی خود را کامل می سازد . 
  به همین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه را روز معلم نامیدند . نامگذاری سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری که "فرزند عزیزی برای امام راحل عظیم الشأن و پشتوانه محکم برای حوزه های علمی و دانشگاه ها و نیز خدمتگذاری سودمند برای ملت و کشور بود" به نام مبارک روز معلم به حق و با مسماست. هم او که به فرموده مقام معظم رهبری "یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بوده و طرح اصلی نظام اسلامی با مغز قوی ، دل آگاه و هوشمند علمی او شکل گرفت". 
 در حقیقت روز معلم بزرگداشت استاد فرزانه شهید علامه مرتضی مطهری و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.
  گویی مقام این شهید بزرگوار را تنها در کلام حضرت امام جعفر صادق (ع) در رابطه با مقام ومنزلت معلم می توان یافت : «هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت ».و این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایة علم و تربیت معلمان و تعلیم شایستة آنان به خدا رسیده و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.
 این روز به یاد ماندنی بزرگداشت مردان و زنانی است که شمع وجودشان با تبیین علوم الهی ، به انسان آگاهی، دانایی، توانایی ، روشنایی و زیبایی عقل می بخشد و با تعمیق باورهای دینی در وجود آدمی یقین، عشق ، ایمان و زیبایی روح می آفریند.همانانی که مصداق فرمایش مقام معظم رهبری بوده آنجایی که فرمودند: برای تحول در نظام آموزش و پرورش باید سنتها و نیازهای کشور را اصل قرار دهیم و از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را ببریم اما از الگوبرداری و تقلید از کشورهای غربی، کاملاً بپرهیزیم.
 بزرگداشت روز معلم ارج نهادن به بزرگ مردان و نستوه زنانی است که یاخود معلمند ویا همراه معلم در تربیت نسلهای سالم و پرهیزگار برای تحقق ارزشهای متعالی در تکاپویند.
ودر این میان سهم زنان مضاعف است زیرا که به دلیل فطری بودن پدیده مربیگری در نهاد آنان مسئولیت امر تربیت به دوش آنان نهاده شده است. مقام ویژه و ارزنده معلم همواره در کشور ما از جایگاه والایی بر خوردار بوده است. چرا که تخصص، خود باوری ، ترسیم درست خط مشیء زندگی و رفتار صحیح کلیه نسلها به مهارت معلم در تربیت ، حکمت و درایت او بستگی دارد و در حقیقت افتخار بسیاری از پزشکان عالیقدر ، مهندسان لایق ، مسئولین کشوری و لشکری این است که روزی در کلاس بی پیرایه و پر محتوای معلم کسب فیض نموده اند.
 مرکز امور زنان وخانواده با اعتقاد راسخ به رسالت مقدس معلمان، به همراه سایر هموطنان ، این روز را بزرگ می دارند و نسبت به ساحت مقدس معلمان عمیقاً احساس احترام و سپاس دارند.
  و برای تمامی معلمانی که با علاقه و تعهد تمامی مساعی خویش را در راه تحقق ایمان به فرهنگ ارزشمند دینی ، اسلامی وتعالیم اخلاقی به کار می گیرند، آرزوی توفیق و سربلندی می نماید و از سیاست گذاران تعلیم و تربیت می خواهد تا در برنامه ریزیهای خود با رویکردی ویژه به نقش و جایگاه معلم بیندیشند .
روابط عمومی مرکزامورزنان وخانواده